sâmbătă, 15 februarie 2014

Mamă, femeie sfântă

bună dimineaţa, mamă!
m-am trezit cu tine-n gânduri, cum fac de obicei
şi mă întreb adesea, mamă,
cărui înger sufletul mi-l laşi în nopţi pustii
şi dimineţi cu rouă rece ca gheaţa?
de ce nu-mi eşti tu înger? de ce nu-mi îngrijeşti tu sufletul?
eşti acolo, mamă, eu sunt aici,
şi din depărtări miroase a dor şi a amintiri,
a credinţă şi-a iubire, a veşnicie şi-a sfârşit.
îmi eşti la kilometri distanţă de inima şi de gândul meu şi te-ntreb
de ce nu-mi eşti aici să-ţi cobori căldura peste sufletul meu?
de ce nu eşti aici să mă fereşti de fiecare rău ce-mi apare în cale?
de ce nu eşti aici să-mi spui că oricât de departe ţi-aş fi,
eu în suflet îţi sunt?

stai, nu plânge, mamă, te rog!
te voi avea mereu în suflet, te voi ocroti, te voi păzi de relele lumii.

îi şoptesc sufletului meu că,
în ochii tai parcă zac toate durerile mele şi ştii că-s tristă,
iar sufletul tău fuge, călcând pe spinii urii,
trece peste toate relele ce mă înconjoară
doar pentru a ajunge la al meu să mi-l îmbrăţişeze şi să-i aline toate durerile lumii.
mâna ta parcă-mi mângâie părul
şi e aşa de bine, mamă,
parca Dumnezeu şi-a coborât a Lui mână
pe capul meu,
ochii tăi, deşi trisţi, îi îmbracă pe ai mei în căldura iubirii,
iar chipul tau, mamă, îmi luminează sufletul trist şi întunecat
în nopţi încolţite de lacrimi.
e dimineaţa, mămă, e soare
e soare, căci tu îmi eşti alături cu sufletul
şi-aşa-mi vei fi mereu, femeie sfântă a lumii mele,
aşa cum te-am numit mereu.
doar tu şi nicicând, niciunui necunoscut
nu-mi voi încredinţa lumea, doar ţie, doar tu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu